Generalforsamling i Slagelse Erhvervsråd

Den lokale finans-og ejendomssektor var solidt repræsenteret på Envafors, da Slagelse Erhvervsråd i går holdt generalforsamling, men hovedtemaet var da også økonomi og finansanalyse.

”Oles Forsamlinghus”

TV2s finansanalytiker Ole Krohn, som mange nok genkender fra TV2 News, gav os et detaljeret øjebliksbillede af finanserne både på nationalt og lokalt plan. Han benyttede sig af den fremmødte gruppe af kompetente erhvervsfolk til at kalde oplægget for ”Oles Forsamlingshus” og fik undervejs sat en god dialog i gang.

Det helt korte af det lange er, at det faktisk går meget godt for økonomien i Danmark. På minussiden er ganske vist: krise i landene omkring os, en inflation, der ikke er helt under kontrol, mangel på arbejdskraft og en aldrende befolkning. På plussiden er der dog høj beskæftigelse, sunde offentlige finanser, faldende inflation og stærk eksport – godt hjulpet på vej af Novo Nordisk. Der er grund til at være optimistisk.

Nyt fra Envafors

Forinden blev vi budt velkomne af vores vært Direktør for Envafors, Jan Østerskov, som opdaterede os om virksomhedsstrukturen for Envafors og aktuelle projekter, som f.eks. opførelse af Antvorskov Vandværk med blødgøringsanlæg, 10MW-varmepumpe ved Halsskov og kloakering af sommerhusområde. Ikke mindre end 165.000 kunder er i deres ”kundekartotek”.

Generalforsamling i Slagelse Erhvervsråd

Tilbage til start havde Senvas Direktør, Jens Grønkjær, ledt os effektivt gennem SLERs generalforsamling, og Formand Louise Lecanda tegnede et øjebliksbillede af erhvervssituationen i Slagelse Kommune, og bestyrelsesmedlem Jesper Ehlers gennemgik foreningens økonomiske tal.

Ud af bestyrelsen trådte Afdelingsleder for Smartos Telte, Stine Rasmussen, samt Direktør for Slagelse Transportcenter Jens-Ole Larsen, som har været i Slagelse Erhvervsråd i mange år.

Ind kom Direktør Mikkel Kroustrup fra Kobæk Strand Hotel og Konference A/S samt Anders Jensen, som er Autoriseret Kloakmester og VVS-Installatør ved Henrik Jensen A/S. Desuden blev Henrik Jørgensen, Direktør for HJ Gruppen, valgt som suppleant.

Referatet findes her:

Dermed består Slagelse Erhvervsråds bestyrelse nu af:

Advokat Louise Lecanda, Advodan (Formand)

Direktør Michael Bach Rasmussen, Spar Nord (Næstformand)

Mejeridirektør Ole E. Hansen, Arla Foods amba

Statsautoriseret Revisor Jesper Ehlers, Dalsgaard, Stahl & Wøldike

Direktør Ann-Sofie Forssling, INNOFORS ApS

Direktør Ulrich Mosegaard, Borch Textile Group

Tømrermester Niels Lien, Niels Lien Aps

Direktør Mikkel Kroustrup, Kobæk Strand Hotel og Konference A/S

Autoriseret Kloakmester og VVS-Installatør Anders Jensen, Henrik Jensen A/S

Bestyrelsen konstituerer sig på førstkommende bestyrelsesmøde.

Kommende arrangementer

Husk, at vi sammen med Lederne holder medlemsarrangement om AI med Christiane Vejlø og Glenny Hansen den 30. maj. Læs mere på vores hjemmeside under arrangementer. Her finder du også andre relevante events, som vores samarbejdspartnere arrangerer, som f.eks. Business Brunch, Ledernes arrangement om at brænde igennem som leder, generalforsamling i Foreningen for fremme af den sjællandske tværmotorvej og Ledernes event om ESG Profilen og Kernekvadranten.

Du er også velkommen til at komme med forslag til oplægsholdere eller byde ind med en værtsrolle for et arrangement i regi af Slagelse Erhvervsråd.

Hvis du ikke som medlem har oprettet din profil på vores hjemmeside, bedes du gøre det. Hent evt. inspiration hos nogle af de mange andre virksomheder på sitet. Hvis du gerne fortsat vil modtage nyhedsbrev, skal du også sørge for at melde dig til det på din profil/på hjemmesiden.